03 July 2008

Selera

Hari ni posa. Esok 1 Rejab kalau boleh nak posa juga. Posa di bulan yang bukan bulan posa ni banyak dugaannya. Pagi2 selalunya akan dpt ajakkan dari kak i, kak n, kak r & cik y ajak pg breakfast. Huh..kadang tergugat juga bila teringatkan teh tarik mamak ;p (walaupun dah naik harga). Hmm..

Dari pagi tadi ns dah berkira2 petang ni nak berbuka apa ;p hehe. Benda semua dah ada dalam peti sejuk. Yang tinggalnya nafsu nak memasak. Tapi petang ni ns memang bernafsu nak memasak sangat2.;p bila tengok menu2 kak hanieliza kat fotopages dia. Ermm..petang rasa nak masak..



buah melaka., dari pagi tadi asyik teringat buah melaka ni.


pastu..nak buat bubur jagung ni..


nak buat tomyam campur...


tambah kerabu sotong sekali..


and the last one...bawal sweet sour..;p nyum..nyum..


~ nanti kita lihat hasilnya ye.pstt..nk turun g giant sat.

8 comments:

Honeylemon said...

alahai... pepagi da nmpak makanan sedap2... nak ckit bubur jagung tue... pastu tomyam cmpur tu pn ai nak.... emmmm nyammm nyammmm nyaammmm.... hehehe...

GDIZ said...

nyum.nyum.nyum..nyumii ;P

Adry said...

Nampak cam sedap jerr tom yam campur tu...

GDIZ said...

adry:
mmg sodap tau ;p
esp kalau udang besar

ahmoi said...

ish..akak ni..nak kena ni..moi dah lah posa..dia tayang lak menu2 yang sodap2 tuu..keriukkkkk..tgk perut ku sdh berdangdut.hehhehee...(Pos cikit ker sg.siput kalau jadi..hehe)

kamar hati said...

selamat berpuasa..wahh...banyaknya
menu nak masak tuk berbuka nanti...nak skit bleh...nak yg tomyam campur tu la...kasi pedas ngan masam skit eek...pastu bawal sweet sour tu plak, ikan kasi garing skit ye...hihihi...sedap tu...yummy...

antalya said...

kuruslah pahala pose org itu dok tgk pics makanan je

GDIZ said...

ahmoi:
tu menu utk berbuka ptg smlm. hari ni menu lain plk ;p

penat2 baru balik dr jln tar. posa2 pun berjalan je.heheh

kamar hati :
baru cuba2 akak ;p

antalya :
hehe ;p