04 July 2008

Petang Semalam Punye Citer...

Petang semalam tengah syok2 masak untuk berbuka, ada ketua penduduk kat taman tu bagitau ada nak buat foging pulak. Kerap sangat akhir2 ni Pej. Kesihatan datang sembur. Tak kira siang malam. Haritu foging kul 8 malam. Mesti ada kes orang kena denggi lagik ni.. Yelah mana tak kena, kawasan ni kira phase baru siap. Banyak rumah diorang renovate. Kawasan rumah yang direnovate tu banyak benda2 boleh takung air. Bila air takung nyamuk tu pun membiaklah. Ns memang setuju diorang buat foging tu. Geram betul dengan nyamuk ni. Pasal nyamuk nilah ns masuk sepital hari raya.


Keadaan petang semalam.


kepulan asap. Kain baru je sidai kat ampai. alahaii..habis baju


Ns buka pintu sikit bagi asap tu masuk dalam rumah. Halau naymuk2 tu


Program memerangi nyamuk aedes. Program ni dirasmikan oleah ADUN Gombak haritu.


Sotong nak buat kerabu..udang tomyam + daging & ikan bawal masak sweet sour ;p

Bahan-bahan untuk memasak petang semalam. Sedikit terganggu dengan aktiviti foging diorang tuh. Gambar yang dah masak tak dan nak tangkap sebab dah lapar sangat. Tapi jadi tau..;p heheh

Serai yang tak payah dibeli dah. Hasil tangan ns yang tanam ni tau ;p. Halia, lengkuas & kunyit pun ada. Aiseh..termasuk gambo bangla tu cuci keta pulak ek. Promo sikit cuci kete kat situ rm5 je tau luar dalam ;p

* petang ni nak masak mee bandung pulak untuk berbuka :blush: sabtu ni nak cuba buat kek lapis serawak pulak. Harap2 jadik :sigh:

7 comments:

thafiexq said...

tak suke la fogging memogging nie... waaa

Akak said...

Salam Gdiz..

Fogging tu elok gak, halau skit nyamukss2 tuh...

udang tu nak masak pe? sure sedap punya!!!

sepi said...

wahh menunye enak2 sekali dek.. mee bandung... my peberet ...

kamar hati said...

salam...
amacam jd ke buat mee bandung ngan kek batik sarawak tu....pos kat saya skit...tuk buka posa ptg nanti....yummy.... :)

ahmoi13 said...

memang now musim denggi kot..cini pun slalu gak ada fogging ni...akak...jadi kek lapis pos perak tau..hehehe..

Dayu said...

mee bandung...

ns bagi lah resepi, buat entry khas untuk resipi tu, nanti bleh i cuba lak...

bleh eh...jgn lupa amik gmbar..

GDIZ said...

>thafiexq - bagus juga, bg nyamuk2 tu lari

>akak - udang masak tomyam kak ;p

>sepi - mee bandung muo sedap kan.

>kamar hati - mee bandung jadi kak. kek lapi serawak belum jd lagi. Tunggu periuk kukus dr kedah, heheh import..

>ahmoi - kek lapis lom jd

> dayu - resepi kat hanieliza.fotopages.com