28 December 2010

Petang di Fajar Ilmu

Petang semalam tepat pukul 5 saya dah melangkah keluar dari ofis. Tak seperti selalunya yang agak lewat. Memang niat dari tengah hari nak keluar awal. Lagi saya tunggu, lagi pening kepala.
Sudahnya saya sampai awal di ofis husband. Hati saya terdetik nak menjamu mata di Fajar Ilmu baru. Memang tak jauh dari situ. Setelah bagitahu husband. Saya pun tinggalkan kereta disitu sambil jalan agak takut-takut. Bukan apa, risau kena saman degan DBKL. Kawasan situ memang dilarang letak kenderaan. Selalunya ada saja pekerja DBKL. Tapi semalam saya tawakal saja, demi untuk hilangkan serabut kat kepala saya ni.
Agak ramai juga petang semalam di Fajar Ilmu. Selalunya tak ramai kalau petang-petang macam ni. Mungkin sebab cuti sekolah kot. Saya tengok banyak buku-buku baru. Dalam saya menjamu mata, ternampak pulak buku Negeri 5 menara. Tinggal pun sebuah saja lagi. Dalam nak menjamu mata, saya beli juga. Bekalan untuk dibaca sepanjang perjalanan nak ke Penang pagi esok ;)

5 comments:

Mak Su said...

fajar ilmu, mcm nama sebuah kedai buku kat tampin ;)

yg jdi tempat pilihan utk melepak dolu2

Shah said...

Cemburu..rindu benar ingin ke fajar ilmu juga menjamu buku-buku :)

GDIZ said...

maksu > yg ni kat wisma yakin ;)

Shah > sy pun dh lama xkesana. Byk buku baru sampai masa sy sampai tu. Apalagi shah..ayuh deh..kesana yok..;p

ze said...

salam thn baru... senyum2 selalu k..

anak akak yg sulong memang ulat buku, jika ada duet jer bukan barang2 lain yg diminta, tp minta akak belikan nobel baru.... pesta buku tiap tahun akak bawak dia...

GDIZ said...

ze > Salam tahun baru juga buat kak G ;)