13 April 2010

Jasamu tetap dikenang (Kedai buku Pakman)

Balik kampung haritu sempat ronda2 pekan kecik kat kampung. Tak lain dan tak bukan Pekan Kodiang la ..:) Saja-saja mengimbau kenangan dulu2. Cerita2 kat husband (macam pemandu pelancong). Pekan yang banyak berjasa waktu zaman remaja ns. Kat sinilah segalanya ada untuk kami. Yang masih gagah berdiri dan bertahan sampai hari ni>> Toko Buku Othman@ kedai pakman. Hanya kedudukan berubah. Sebab jalan2 satu lorong dh dinaiktaraf lebih kurang 'highway' terus ke Perlis.

Waktu tu tak kenal lagi 'MPH'..'Popular'..'Border' jauh sekali lah. Yang ada pun nama2 xglamer, tu pun kat pekan Alor Setar. Makan masa 45 minit nak kesana. Buku-buku yang sampai terhad. Jumlah yang kecil. Kodiang hari ni dah banyak berubah. Terlalu banyak. Yang tinggal hanya kenangan.Moga-moga sentiasa segar dalam ingatan.

Cuaca petang ni mendung. Mengundang suram dalam hati. Teringat kampung.
(Petang ni sentimental skit :))


4 comments:

Adry said...

faham sangat perasaan tu... terkenang zaman dulu dulu kan... bestnyaaa..

GDIZ said...

> adry :
kedai2 lama/old skool mcm ni seronok pilih/beli buku.So clasic :)

Mak Su said...

kat tempat saya ada toko buku fajar, masih gah :)

GDIZ said...

> maksu:
semoga 'mereka' dpt bertahan seiring nama2 yang Gah bak cendawan tumbuh lepas ujan.:)Persaingan yg sihat.