19 January 2011

Motivasi Pagi



Selalunya tiap-tiap hari tepat jam 7.30 pagi 'canel' radio saya akan bertukar ke frekuensi 91.5. Sambil memandu, telinga saya melayan motivasi pagi di radio IKIM. Penceramah pun bertukar sebulan sekali (kalau tak silap saya). Dalam sesi motivasi akan diselitkan cerita-cerita sebagai pengajaran. Motivasi pagi pada pagi isnin yang lalu sedikit sebanyak meninggalkan kesan dan pengajaran kepada diri saya dalam mendidik dan juga memarahi anak. ;). Sapa-sapa ibu-bapa yang mendengar motivasi pada pagi tu mesti tersentuh hati. Semoga saya (dan juga kita semua) dapat menjadi ibu dan juga bapa yang baik kepada anak-anak.

"Nikmat datang hanya sesekali, syukur harus selalu"

"hiduplah dengan kesyukuran, jangan hidup dengan membenci'


Pendek kata, jangan kedekut mengucapkan syukur.

No comments: