03 August 2009

membaca masih menebal dalam jiwa saya



Lepas waktu bekerja petang jumaat yang lepas saya sempat ke kedai buku Minerva di Jalan TAR untuk membeli beberapa buku sebagai bacaan setelah agak lama juga saya tidak membaca selepas melahirkan adieb. Tercapai juga hasrat saya walaupun terpaksa menempuh kesesakan. Setelah sekian lama pendam rasa nak dapatkan buku2 ni. Erm..bukannya tak boleh beli secara online, tapi memikirkan kalau dapat beli secara terus dari kedai lagi baik.


Nilah antara buku-buku yang saya beli tadi. Buku 'Gerakan Freemasonry' ni sebenarnya kesinambungan dari buku 'Gerakan Orientalisme & Kristianisasi' . Maksud 'Freemasonry dalam Ensiklopedia dan istilah Yahudi -ialah 'jurubina bebas'(free & mason). Gerakan ini dipelopori oleh orang yahudi yang ingin mengambil kembali tanah palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjidil Agsa. Sejarah permusuhan dan dendam kaum Yahudi terhadap Islam memang tidak akan tamat.



Benarlah firman Allah SWT di dalam Surah Al-Baqarah ayat 120 yang bermaksud : "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka."







Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud

“Akan timbul di akhir zaman nanti golongan yang digelar Rofidoh, mereka menolak Islam (pada hakikatnya) tetapi mereka mendakwa mereka orang islam. Perangilah mereka kerana merekalah sebenarnya golongan musyrikin..”


No comments: