06 October 2011

Kami


Buat masa sekarang ni, mood menulis blog adalah disertai dengan gambar-gambar ;).
Adieb, abah dan mama. Kami masing-masing dengan 'port' melepak tersendiri di rumah. Ikut mood dan masa. Kadang bersama-sama, kadang menyendiri pula.


Ini adalah tempat untuk si adieb melayan DVD dan cerita-cerita kartonnya. Selalunya di sebelah malam kami menonton bersama-sama di sini. Saiz tv pun comey, sesuai dengan dia. Asalnya tempat ini adalah tempat ns meletak segala benda mak nenek buku dan komputer.

Buku ns pun dah merata ceruk disumbat. Ada sesetengahnya disusun dan disimpan di pejabat. (p/s untuk abah adieb - maknanya kena belikan rak buku lagi utk mama ).



Bilik si adieb. Untuk mengelakkan barang mainan dia berselerak kat mana-mana, ns letakkan semuanya kat bilik dia. Kalau dia tak melayan tv comey tu, kat sinilah tempat dia main ;). Berselerak pun tak apa, dalam bilik kan.



Disebabkan tv comey si adieb dah mengambil alih tempat asal meja komputer ni, terpaksalah meja ni diubah dan dimasukkan ke dalam biliknya. Inilah tempat untuk abah dan mama berinternet. Kalau dua-dua nak guna salah sorang terpaksa ber 'netbook ' lah.


Akhir sekali, ini pula tempat untuk mama dan abah adieb layan tv. Bersantai dan membaca. Bersenang hati, kalau tidak..siang malam abah dan mama terpaksa ikut selera adieb melayan cerita karton.

Walau apa pun, rumah kita adalah yang terbaik untuk kita dan keluarga berehat bersama ;)

1 comment:

Kak Long said...

cantik rumah ns...minimalis!