02 May 2013

Cerita dari PBAKL 2013.


 Sabtu. 27 April 2013 saya ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Keadaan teramat sesak. Mungkin sebab hari cuti minggu. Setelah membelek-belek senarai booth  dan floor plan di PWTC, saya terus ke tingkat , ke booth ITBM.  Setelah berpusiang-pusing di ITBM, dapatlah empat buah buku seperti gambar di atas ni. Memang berbaloi sangat dengan diskaun 40%. 

 Setelah hampir setengah jam di ITBM, saya bergerak ke booth seterusnya iaitu DBP dan Dawama. Setelah memilih beberapa buah buku dan bawa ke kaunter pembayaran, adik manis tu maklumkan pula pembayaran menggunakan kad, kena tunggu setengah jam. Memandangkan suami dan anak sedang menanti di tingkat 5 PWTC untuk ke majlis  kenduri kawin, saya batalkan niat untuk membeli semua buku  sementara waktu. Niat hati nak datang kemudian hari.

Putera Gunung Tahan dan Siddharta telah selesai saya baca. Sekarang tengah mengenali Kota London melalui Buku Arwahamah Hajah Aishah Ghani. Memang best buku travelog ini. Kalaulah poket tebal, hendak juga berjalan-jalan tengok negara empat musim satu keluarga.

In Sha Allah. Lepas kerja hari ni nak ke PWTC lagi. Belum puas lagi meronda mencari buku. Harap keadaan hari bekerja tidak terlalu sesak.


No comments: